وظایف ادمین استوری

فقط 24 ساعت وقت دارید! وظایف ادمین استوری و ابزارهای وی کدامند؟

عمر یک استوری فقط بیست و چهار ساعت است! به همین دلیل هم باید ادمین استوری اینستاگرام یا ادمین استوریست را هنرمندی دانست که برای آفریدن تابلوی خود تنها 24 ساعت وقت دارد! در نتیجه اگر می­خواهید ادمین استوری شوید باید بدانید که بزرگ­ترین کمبود شما، بزرگ­ترین قدرت شما است! به این معنا که عمر یک تبلیغ نباید تنها 24 ساعت باشد؛ اما حالا که نمی­تواند بیشتر از این مقدار باشد، باید قوی­ترین تبلیغ ممکن باشد. قوی­ترین تبلیغ ممکن چه ویژگی­ هایی دارد؟

قوی­ترین تبلیغ ممکن!

قوی­ترین تبلیغ ممکن بیشتر از 24 ساعت عمر می­کند! اما گفتیم که بیشتر از بیست و چهار ساعت عمر نمی­کند؟ بله! درست است. چرا که قوی­ترین تبلیغ ممکن، بیست و چهار ساعت در اینستاگرام می­درخشد و بقیه عمر خود را در ذهن فالوورها می­گذراند. یک تبلیغ خوب به سرعت در ذهن مخاطب خود لانه می­کند.

ادمین استوری یک استراتژیست خلاق!

ادمین استوری یک استراتژیست خلاق است. هدف وی نمایش کارفرمای خود به ایده ­آل­ترین شکل ممکن است. در اینستاگرام، ایده ­آل­ترین شکلِ نمایش به دلیل ساختار بصری رسانه اینستا در واقع به معنای جذاب­ترین شکل ممکن است. این کار وظیفه روزانه ادمین است. برای اینکه به ارزش کار ادمین استوریست پی ببریم باید در گام اول با ارزش­های استوری اینستاگرامی آشناشویم.

چرا استوری محبوب است؟

قوی­ترین ابزار یک ادمین استوری، خودِ استوری است. گفتیم که یک استوری فقط بیست و چهار ساعت زنده است. حالا سوال اینجا است که چرا این موجود کم عمر تا این اندازه محبوب و باارزش است؟ باید گفت: به چندین دلیل! بیایید با هم این چندین دلیل را فهرست کنیم:

  • ارتباط زنده ­تر با مخاطبان: این نوع ارتباط جایگزینِ دیجیتال ارتباط چهره به چهره است. ارتباط زنده و پویا با مخاطبان و فالوورها، همه مزایای ارتباط چهره به چهره را دارد بدون آنکه از محدودیت­ های آن در رنج باشد.

در ارتباط چهره به چهره هر ارتباط در تنگناهای مکانی و فرم­ های زبانی معینی محصور می­شود. شما برای ارتباط بهتر در هر بار می­توانید فقط یک نفر را چهره به چهره ملاقات کنید و با او گفتگو کنید. در ارتباط پویای دیجیتال، مکان، ماهیت شناوری به خود می­گیرد و فرم­های دست و پاگیر زبانی جای خود را به قدرت تصویر می­دهند. در این نوع ارتباط همه فالوورها فکر می­کنند که شما آنها را شخصا مخاطب قرار داده­اید. در ضمن همه آنها می­توانند با شما ارتباط بگیرند.

چرا ادمین استوری به ارتباط نیاز دارد؟

ادمین استوری چه نیازی به این ارتباط زنده و پویا دارد؟ این ارتباط پویا به وی این امکان را می­دهد که محتوای شخصی ­تری را در مقایسه با پست­ های عادی به اشتراک بگذارد. همچنین با نمایش پشت صحنه ­ها نوعی حس صمیمیت را در آنها برانگیزد.

نمایش تخفیف ­ها و تازه ­ترین خبرها هم در استوری­ ها تاثیر بیشتری برمی­انگیزد و حس فوریتی که یک تبلیغ باید در مصرف کنندگان القا کند را با نیروی بیشتری، پدید می­آورد. دستاوردهای آن نیز بی­نظیرند. یکی از مهم­ترین دستاوردهای آن، توانایی ارتقای صمیمت ایجاد شده به اعتماد است. از دیدگاه روانشناسی بازار، اعتماد پایه هر نوع بیزینسی است. بدون آن، فروش ناممکن است.

  • ادمین استوری، از استوری برای بهتر دیده شدن کارفرمای خود یا تصویرپردازی جذاب وی کمک می­گیرد. همانطور که گفتیم استوری فرصتی برای صمیمیت سازی است. هر چه فعالیت کاربران در پروفایل شما و نرخ کلیک­ های آنها بیشتر شود، احتمال تبدیل فالوورها به مشتریان دائمی بیشتر است. این کار به خلاقیت بصری و تبلیغاتی ادمین نیاز دارد. هر چه ادمین در این کار موفق­تر باشد، موفقیت مالی وی هم بیشتر است. چرا که استوری کم­ هزینه ­ترین روش تبلیغاتی به شمار می­رود.
  • تبلیغات تاثیرگذار و کم­ هزینه: ادمین استوری به استوری به چشم مانیتوری برای نمایش جذاب­ترین تبلیغات نگاه میکند.هزینه ­ای که برای این نمایش ­ها پرداخت می­شود، در مقایسه با برد و تاثیری که دارند، خیلی کم است. استوری یک روش پرتاثیر و صرفه ­جویانه در تبلیغات است. از دریچه این مانیتور، تخفیف ­ها، جدیدترین اعلان ­ها، تازه ­ترین محصولات تولیدی و خدماتی نمایش داده می­شوند.
  • زمان­بندی: استوری اینستاگرام یک ویژگی زمانی خیلی عالی دارد. این ویژگی به ادمین استوریست این امکان را میدهد که همه فالوورها را از رخدادها و اطلاع ­رسانی­ ها، باخبر نگه دارد. به روزرسانی ­ها نیز با این امکان با سرعت، صورت می­گیرند. با زمان­بندی رویدادها هیچ فالووری بی­خبر نمی­ماند.

ابزارها و امکانات: ادمین استوری با چه ابزارهایی کار می­کند؟

با چنین امکاناتی یک ادمین استوری چگونه یک استوری موثر و جذاب، طراحی و تولید می­کند؟ با مجموعه ­ای از کارها و مهارت­ ها. اجازه دهید یکی یکی به سراغ این مهارت ­ها برویم.

  • داده­ های گرافیکی: محتوای بومی اینستاگرام ساختاری صد در صد گرافیکی دارد. در نتیجه برای تاثیرگذاری بیشتر باید به آرایش این محتوا پرداخت. این کار با کمک فیلترها، افکت­ ها، استیکرها و دیگر ابزارها و بسته ­های خلاقانه و صوتی بصری ممکن می­شود. هر چه کیفیت و جذابیت موجود در این تصاویر گرافیکی بیشتر باشد، شانس شما در جذب مخاطبان هم بیشتر است.
  • داستان: داستان سرایی جادوی باستانی انسان است و همچنان هم جاذبه مقاومت ­ناپذیر خود را حفظ کرده است. اگر مهارت ­های داستانگویی خود را حرف ه­ای­تر کنید بی­شک مخاطبان بیشتری را هم با روایت تجربه­ های شخصی و رخدادهای بامزه پشت صحنه جادو خواهید کرد.
  • آموزش: اینستاگرام فقط یک تور گسترده برای صید مخاطب نیست، بلکه وسیله ­ای برای آموزش هم می­باشد. البته خود این آموزش­ ها اگر با یک اجرای جذاب همراه شوند، کمتر از محتوای گرافیکی تبلیغی، در جذب مخاطب موفق نخواهند بود. این کار نوعی به اشتراک گذاشتن تجربه کاری است و بازخوردهای آن می­توانند شما در تدوین استراتژی های خود یا اصلاح استراتژی در پیش گرفته شده، یاری کنند.
  • چالش­ ها: شرکت در چالش­ ها، می­تواند ادمین استوری را در متن رخدادهای پرطرفدار قرار دهد. این کار نوعی عمل ترغیبی است. چالش­ هایی که خوب مدیریت شوند می­توانند مخاطبان را به اشتراک ­گذاری محتوا تشویق کنند.

وظایف یک ادمین استوری

ویژگی­ های استوری در عین حال وظایف ادمین استوری را هم معلوم می­کنند. اگر بخواهیم این وظایف را برشماریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدیریت محتوا: ادمین استوریست وظیفه دارد که محتوای استوری­ ها را تنظیم و منتشر کند.
  • زمان­بندی: برنامه­ ریزی زمانی یکی از بارزترین وظایف ادمین است. باید محتواها در بهترین زمان ممکن منتشر شوند تا بیشترین بازخورد را از مخاطبان بگیرند.
  • تعامل با مخاطبان: یک ادمین استوری به دنبال فالوورهای صرف نیست؛ بلکه می­خواهد این فالوورها یا دنبال کننده ­ها را به مشتری تبدیل کند. به همین دلیل هم باید به پیام­ ها و سوالات­شان در سریع­ترین زمان ممکن پاسخ دهد.
  • آمار و تجزیه و تحلیل: ادمین استوریست باید در تحلیل داده­ های آماری تخصص داشته باشد. این داده­ ها بازخوردهای هر استوری یا دست ه­ای از استوری­ ها را مشخص می­کنند. ادمین برای بهینه­ سازی محتوا و تدوین استراتژی­ های بهتر به تحلیل داده ­های آماری نیاز دارد.
  • ابزارها: یک ادمین موفق در به کار بردن ابزارهای اینستاگرامی مهارت دارد. همه ابزارها با هدف توسعه دامنه ارتباط ادمین و مخاطبان یا همان تعامل دوسویه تکامل یافته ­اند. برای رشد یک پیج، استفاده هوشمندانه از این ابزارها ضروری است.

در پایان

با توجه به آنچه گفتیم باید در پایان تاکید کنیم که همه چیز از میزان درآمد گرفته تا نرخ فروش به مهارت ادمین استوری بستگی دارد. استوری، قلب یک بیزینس دیجیتالی است . یک بیزینس برای درآمدزا ماندن یا افزایش نرخ فروش و درآمد به یک استوریست ماهر و خلاق نیاز دارد.

4.2/5 - (18 امتیاز)
مدت زمان مطالعه: 13دقیقه
اشتراک گذاری مقاله
کپی لینک
مقالات مرتبط

مقاله ای مرتبط با این مقاله وجود ندارد!

امتیاز بدهید!

4.2/5 - (18 امتیاز)

9 پاسخ

  1. این همه اطلاعات مفید به غیراز ادمین گرام کجا میشه پیدا کرد 😍😍🤩🤩

  2. کامل و جامع بود 🌱 همه ما قطعا اهمیت استوری رو حس کردیم . وقتی یه پیج جدید میبینیم اگه استوری گذاشته باشه اول استوریاشو میبینیم و اگه به دلمون بشینه احتمالا بعدش فالو هم میکنیم ✋🏼🛵
    اگه استوریا خوب باشن حتی تبلیغی که گذاشته میشه هم مخاطبا پیگیرش میشن ✌🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *