ادمین مدیریت اینستاگرام چقدر پول درمی آورد؟

ادمین اینستاگرام کیست؟ گر چه ادمینی اینستاگرام تخصصی شبیه فضانوردی نیست اما دست کمی هم از آن ندارد! فضای اینترنت امروزه شبیه فضا شده است؛ با همان وسعت و پیچیدگی! هدایت رسانه ای مثل اینستاگرام در این فضای وسیع و پیچیده که میلیاردها کاربر و رسانه دیگر در آن شناورند، هوش و تخصص میخواهد. یکی از این تخصص ها ادمینی است. میدانستید که فقط اینستاگرام ماهانه چند کاربر فعال دارد؟ حدس هم نمیزنید؟ یک میلیارد کاربر فعال! سرمایه و بازار، علاقه ای به جاهای خلوت ندارند. تا حالا دیده اید که شرکتها برای تبلیغ کانالهایشان به بیابان بروند؟ مسلما نه! اینستاگرام با این همه کاربر از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی به شمار میرود. طبعا شرکتها و برندها به چنین جاهایی بیشتر علاقه دارند. کار ادمین هم در این جور جاها ارزش پیدا میکند

ادمین مدیریت اینستاگرام

ادمین اینستاگرام چه کسی است؟

Adminشکل کوتاه نوشت کلمه Administrator است. این کلمه در معنی فرهنگنامه ای خود به مفهوم مدیر به کار میرود. مدیر یک سازمان، اداره یا شرکت. یعنی کسی که آن را اداره و سازماندهی میکند. در اینستاگرام، ادمین معنای خاص تری پیدا کرده است. به کسی که یک پیج اینستاگرامی را میگرداند یا به عبارتی، اداره میکند، ادمین اینستاگرام میگویند. گاهی مالک پیج، خودش ادمین است ولی در بیشتر مواقع، یک فرد آشنا با پیچ و خم اینستاگرام را برای این کار استخدام میکند. شرکت ها، بیزینس های بزرگ و حتی شخصیت های مشهور و سلبریتی ها برای اداره پیجهای خود، ادمین مدیریت استخدام میکنند. حالا مگر اداره یک پیج یا اکانت اینستاگرامی چه کاری دارد که باید برای آن ادمین استخدام کرد؟ ما را همراهی کنید تا با هم به سراغ وظایف ادمین مدیریت اینستاگرام برویم.

وظایف ادمین مدیریت اینستاگرام کدامند؟

ادمین مدیریت اینستاگرام مثل هر مدیر دیگری وظایفی دارد. در دنیای دیجیتال شدۀ امروز، دو چیز خیلی مهم است و حتی باید گفت حیاتی است: زمان و کاربران. امروزه اقتصاد در دو شکل تولیدی و خدماتی خود تکیه زیادی بر فضای مجازی دارد. همه بیزینسها سعی میکنند که در این فضا، کالا و خدمات خود را بفروشند. حتی سلبریتی ها هم در این فضا فعالند. کالای یک سلبریتی، خود سلبریتی است. او باید همیشه دیده شود تا بتواند درآمدزا باقی بماند. همانطور که میبینید همه با هم در این فضای مجازی بر سر کاربران رقابت میکنند. زمان در این رقابت تعیین کننده است. یک روز تاخیر به معنای از دست دادن فالوورها است. از دست دادن فالوورها هم به معنای از دست رفتن درآمد است. پس یک مدیر یا ادمین مدیریت، پیش از همه چیز باید در تعامل با مخاطبان و جذب فالوورهای جدید، خلاقیت به خرج دهد. جذب فالوور جدید و حفظ فالوورهای قدیمی از مهمترین وظایف ادمین مدیریت است.

فالور - لایک - کامنت

فالوورها را دریابید!

یک ادمین مدیریت اینستاگرام چطور باید فالوورهای جدید را جذب کرده و قدیمیترها را علاقمند نگه دارد؟ با معجزه کردن؟! ورد خواندن؟! هیچکدام! با تولید محتوای جذاب! یعنی با همان چیزی که همیشه و حتی قبل از پیدایش اینترنت و اینستاگرام، نیاکان انسانی ما را مجذوب خود میکرد. یعنی با کلمه و تصویر! یک ادمین با تجربه برای جذب مخاطبان خود باید محتواهای تصویری و نوشتاری جذاب، آموزنده و جهتدار تهیه کند. یک محتوا باید ارزش خبری داشته باشد. عناوین نوشته ها و تصاویر باید مثل طعمه های ماهیگیری باشند. فراموش نکنید که در دریای اینترنت، همه مشغول ماهیگیری اند طعمه های شما باید متفاوت باشد

ادمین خوب، کامنت ها را بی جواب نمی گذارد!

یکی دیگر از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام، پاسخگویی به کامنت ها و دایرکت ها است. به این کار،تعامل پویا و زنده با گروه مخاطبان میگویند. بقا و نابودی بیزینس ها به این تعامل ها وابسته است. واقعیت این است که فقط شما در فضای مجازی فعال نیستید. همه در آنجا کار میکنند. اگر در پاسخگویی کوتاهی کنید کاربران بدون تعارف به سراغ پیج دیگری میروند. کاربران اینترنت، زودرنجند و میخواهند زود به جواب سوالها و درخواست های خود برسند. پس یک ادمین باتجربه در جوابگویی، تاخیر نمیکند

ابزار های آنالیر اینستاگرام

ابزارهای آنالیز ادمین مدیریت اینستاگرام

بررسی عملکرد پیج و آمار فعالیت از دیگر وظایف مهم ادمین مدیریت اینستاگرام است. یکی از مهارت- هایی که ادمین باید در آن تخصص پیدا کند، بازاریابی است. بازاریابی در واقع مکمل جذب فالوور است. به این معنا که یک ادمین کارکشته باید فالوور را از یک دنبال کننده ساده به یک مشتری پایدار تبدیل کند. به این نوع مشتری ها در زبان بازاریابی، مشتری داغ میگویند. بازاریابی در اینستاگرام فقط از راه تعامل ساده با کاربران به دست نمی آید. ادمین باید بر ابزارهای آنالیز اینستاگرام مسلط باشد. یکی از این ابزارها، insights Instagram است. با این ابزار میتوانید دادههایی مثل تعامل، فعالیت، بازدید، جنسیت و دادههای مهم دیگری را آنالیز کنید. ابزار دیگر Klear نام دارد. Klear به شما اطالعات جامعی از نرخ تعامل هفتگی میدهد. مثال به شما اطالعاتی مانند بهترین پست بازدید شده، هشتگ های برتر و قابلیت رصد و بررسی رقیبان را میدهد. اگر حساب رقبای خود را به این ابزار بدهید د ادههای مفیدی مثل منشنها، رشد فالوور و تعامل را آنالیز کرده و به شما میدهد. ابزارهای دیگر به ترتیب، Pixlee و Crowdfire ،Hootsuite ،Iconosquare ،Union Metrics هستند.

برنامه ریزی، رازی که شما را به درآمد می رساند!

همه وظایف ادمین اینستاگرام به قدرت وی در برنامه ریزی و مدیریت زمانی وی بستگی دارند. یک ادمین خوب باید برای پست های آینده خود یک برنامه زمانی سنجیده تهیه کند. زمانبندی پست ها مهم است. ابزارهایی که در بالا معرفی کردیم به وی درباره بهترین زمانهای پستگذاری اطلاعات مفیدی میدهند. همچنین بررسی روز به روز وضعیت رقبا نیز می تواند به وی در تهیه یک استراتژی موفق کمک کند. همیشه نقاط ضعف رقیب، برگ برنده ادمین و نقاط قوت شما است. گزارش دقیق و آماری به کارفرما را هم باید در شمار وظایف مهم ادمین قرار داد. درآمد شما به عنوان ادمین بستگی زیادی به این گزارشها دارد. 

اینستاگرام

یک ادمین مدیریت چقدر درآمد دارد؟

درآمد ادمین اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد. رزومه کاری خیلی مهم است. رزومه کاری، سطح مهارتهای شما را مشخص میکند. آیا شما آماتور، متوسط یا حرفهای هستید؟ کارفرما با دیدن رزومه کاری میفهمد که در چه سطحی هستید. مهارتهای شما در تعیین میزان درآمدتان موثر است. مهارتهایی که از یک ادمین توقع میرود شامل تولید محتوا، رشد دادن سیستماتیک و حساب شده پیج و جذب هر چه بیشتر فالوور و نگهداری آنها است. دورکاری یا کار حضوری هم بر درآمد شما اثر میگذارد. 

استخدام شرکتی و میانگین درآمد

درآمد ادمین اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد. رزومه کاری خیلی مهم است. رزومه کاری، سطح مهارت های شما را مشخص میکند. آیا شما آماتور، متوسط یا حرفه ای هستید؟ کارفرما با دیدن رزومه کاری میفهمد که در چه سطحی هستید. مهارت های شما در تعیین میزان درآمدتان موثر است. مهارت هایی که از یک ادمین توقع میرود شامل تولید محتوا، رشد دادن سیستماتیک و حساب شده پیج و جذب هر چه بیشتر فالوور و نگهداری آنها است. دورکاری یا کار حضوری هم بر درآمد شما اثر میگذارد.   

4.7/5 - (4 امتیاز)
ادمین اینستاگرام کیست؟ گر چه ادمینی اینستاگرام تخصصی شبیه فضانوردی نیست اما دست کمی هم از آن ندارد!
مدت زمان مطالعه: 12دقیقه
اشتراک گذاری مقاله
کپی لینک
مقالات مرتبط

مقاله ای مرتبط با این مقاله وجود ندارد!

امتیاز بدهید!

4.7/5 - (4 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *