ادمین تبلیغات اینستاگرام شغلی برای آینده

بیگدار به آب نزنید! اگر میخواهید ادمین تبلیغات اینستاگرام شوید، اول باید شناگر خوبی باشید! تبلیغات درست مانند یک دریا است و بدون هنر شناگری در این دریا به هیچ ساحلی نمیرسید. پیج اینستاگرامی شما در واقع جزیره شما است که از آنجا به جزیرههای دیگر سر میزنید. شما باید هنر قانع کردن را بلد باشید و دیگر جزیرهنشینان را متقاعد کنید که به جزیره شما سر بزنند. به این کار هنر مذاکره میگویند. ادمینی تبلیغات در واقع یک هنر مذاکره نامحدود است. اما قبل از هر چیزی اجازه دهید با تعریفها شروع کنیم.

ادمین تبلیغات اینستاگرام کیست؟

ادمین تبلیغات اینستاگرام کیست؟ ادمین تبلیغات کسی است که روند تبلیغات را در یک پیج اینستاگرامی مدیریت میکند. مدیریت به این معنا نوعی کاربری-مدیریت است. یعنی کارمندی که مدیر خودش هم هست. مدیر تبلیغات، کار تبلیغات بیزینسها و برندها را در اینستاگرام، طراحی، برنامهریزی و مدیریت میکند. در این راه او از ابزارها و توانمندیهای تکنیکال اینستاگرام کمک میگیرد. به این ترتیب یک مدیر موفق تبلیغات باید با همه رازهای اینستاگرام آشنا باشد.

اینسناگرامر یا اینفلوئنسر؟

در واقع در این حرفه، ادمین تبلیغات مانند یک اینستاگرامر عمل میکند اما به جای اینکه خودش سوژه باشد، برند یا بیزینس معینی را به سوژه تبدیل میکند. البته اگر بخواهیم دقیقتر حرف بزنیم باید بگوییم که یک ادمین موفق، دو نقش اینستاگرامری و اینفلوئنسری را با هم ترکیب میکند؛ چون برندها لزوما در اینستاگرام به شهرت نمیرسند بلکه خارج از آن مشهورند و از پلتفرم اینستا برای تبلیغات گستردهتر کمک میگیرند.

تبلیغات اینستاگرام: اقیانوسی از تصویر!

تا اینجا فهمیدیم که ادمین تبلیغات اینستاگرام کار تبلیغات اینستاگرام را پیش میبرد. اما تبلیغات اینستاگرام چیست؟ تبلیغات اینستاگرام به اشتراک گذاری هر پستی گفته میشود که بیزینسها برای هدفهای تجاری خود طراحی میکنند. این شکل از تبلیغات به صورتهای مختلفی انجام میشود. از جمله این اشکال تبلیغی میتوان به استوری، پست، نمایش تبلیغ در بخش Instagram Explore و پستهای روزانۀ عادی اشاره کرد. اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که از عکس و تصویر، رسانۀ ویدئو، تبلیغات shopping و پستهای carousels یا چرخشی در تبلیغات خود بهره بگیرید.
اینها فقط بستهای از ابزارهای ساده نیستند؛ بلکه مهارتهای ضروری و تکنیکال تبلیغات در اینستاگرامند. واقعیت این است که تبلیغات دو بال دارد. یکی از آنها تکنیکی و ابزاری است. بال دیگر به خلاقیت در بازاریابی مربوط میشود. در واقع تبلیغات یکی از بازوهای قدرتمند بازاریابی است.

تصویر، همان قدرت است!

حالا چرا باید تبلیغات اینستاگرام را جدی بگیریم؟ چون اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است! تصویر قدرتمندترین رسانهای است که تا حالا به دست انسان اختراع شده است. دلیل این قدرت را باید در ساختار آگاهی ما انسانها جستجو کرد. آگاهی ما به دیدن تکیه زیادی دارد. به همین دلیل است که تبلیغات، گرایش زیادی به تصویر دارد. اینستاگرام با درک ما از جهان همخوانی زیادی دارد.

هیچ میدانستید؟

هیچ میدانستید که 63% از شبکههای مجازی و پلتفرمهای اجتماعی از تصویر ثابت یا متحرک استفاده میکنند؟ میدانستید که 66% از محتوایی که در رسانههای اجتماعی منتشر میشود، تصویری است؟ بیشتر از نیمی از کاربران اینترنت به جای متن نوشتاری برای همدیگر تصویر ارسال میکنند. جالب این جا است که آمارها نشان میدهند که 60% از کسانی که به مراکز خرید میروند پیشاپیش تصویر محصول را در جستجوهای خود دیدهاند! به همین دلیل است که بیزینسها به سمت تولید محتوای بصری چرخیدهاند. گفته میشود که بیش از 66% از نرخ تولید محتوا، ماهیتی کاملا تصویری دارد. به این دلایل است که تبلیغات اینستاگرام برای بیزینسها حیاتی است. ادمین تبلیغات اینستاگرام را دست کم نگیرید!

وظایف ادمین تبلیغات اینستاگرام را جدی بگیرید!

واقعیت این است که امروزه دیگر کسی ادمین تبلیغات اینستاگرام را دست کم نمیگیرد. موفقیت یک بیزینس یا برند بستگی زیادی به مهارت ادمین در انجام وظایف اینستاگرامی خود دارد. اما وظایف ادمین تبلیغات اینستاگرام کدامند و چه هستند؟ مسلما وظایف خیلی مهمی دارد. در جایی که بیشتر از چهل میلیارد عکس و تصویر به اشتراک گذاشته شدهاند، تبلیغ کردن یک هنر خلاقانه است. اگر بخواهیم فهرستی از وظایف ادمین تبلیغات را ردیف کنیم مثنوی هفتاد من کاغذ میشود. در پاسخ به سوال: چگونه ادمین تبلیغات شویم؟ باید گفت که باید در انجام وظایف ادمینی ماهر شوید! راه دیگری ندارد! مهمترین وظایف یک ادمین از این قرارند:

ارتباط با کارفرما

یک ادمین تبلیغات اینستاگرام ارتباط زندهای با کارفرمای خود دارد. این ارتباط چرا باید زنده و لحظهای باشد؟ چون پای موضوعاتی مثل قراردادها، محصولات، خدمات و رسانههای تبلیغاتی در میان است. باید درباره هر کدام یک استراتژی تبلیغاتی طراحی کند تا بازده بالایی به دست آورد. هدف نهایی تبلیغات فروش است. هزینه تبلیغات باید بازده داشته باشد.

کمپین تبلیغاتی

ادمین وظیفه دارد کمپین تبلیغاتی راهاندازی کند. کار برنامه ریزی و طراحی خط مشی این کمپینها از مهمترین وظایف ادمین است.

قرارداد تبلیغاتی

قراردادهای تبلیغاتی در حوزه وظایف ادمین تبلیغات اینستاگرام هستند. او باید درباره شرایط و هزینههای این قراردادها مذاکره کند.

تجزیه و تحلیل

ادمین تبلیغات باید با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، دادههای پیج را تحلیل کرده و نیازهای بازار را دستهبندی کند. بدون این دادهها، برنامهریزی تبلیغاتی قطعا شکست میخورد. بخش آنالیتیکس تبلیغات اینستاگرام کمک زیادی به شما میکند.

بنر تبلیغاتی

بنرها و پوسترها تبلیغاتی آنلاین را پس از ارزیابی زیباشناختی و تجاری اشتراک گذاری کند.

پست روزانه

پستهای روزانه تبلیغاتی از وظایف اولیه ادمین تبلیغات اینستاگرام است.

پیجها را بشناسید!

بارزترین پیجهای تبلیغاتی اینستاگرام را بشناسد.

رقبا در کمین شما هستند!

پیجهای رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و از دادههای به دست آمده برای بهتر کردن عملکرد تبلیغاتی خود استفاده کند.

خلاقیت ادمین تبلیغات اینستاگرام

شاید خلاقیت یک وظیفه نباشد اما بدون خلاقیت، وظایف ادمین تبلیغات، عملا ناکارآمد میشوند.

درآمد ادمین تبلیغات اینستاگرام

ادمین تبلیغات اینستاگرام، حرفۀ آینده و آیندهها است. جهان آینده به این حرفه تکیه زیادی خواهد کرد. پیشبینی شده است که تا سال 2026 میلادی این حرفه تا حدود ده درصد رشد داشته باشد. این برای حرفه نوپایی مانند ادمینی تبلیغات یک رشد نیست بلکه یک جهش است. درآمد ادمین تبلیغات اینستاگرام شامل یک مبلغ ثابت به اضافه پورسانت میشود.
درآمد یک ادمین به عواملی مثل رزومه کاری، مهارتها و شکل همکاری (حضوری یا دورکاری) بستگی دارد. در ایران میانگین درآمد بسته به نیاز کارفرما و مهارتهای ادمین دارد. معمولا یک تازهکار چیزی در حدود 1.5 تا دو میلیون تومان در ماه میگیرد. این مبلغ برای حرفهایها بالاتر است و میتواند تا 10 میلیون در ماه هم برسد.

4/5 - (21 امتیاز)
مدت زمان مطالعه: 12دقیقه
اشتراک گذاری مقاله
کپی لینک
مقالات مرتبط

مقاله ای مرتبط با این مقاله وجود ندارد!

امتیاز بدهید!

4/5 - (21 امتیاز)

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *