ادمین اینستاگرام شوید! درآمدی که به تخصصتان بستگی دارد!

ادمین اینستاگرام، تا پیش از پیدایش شبکه ها و پلتفرم های اینترنتی، وجود خارجی نداشت! در واقع ادمین بودن یک شغل کاملا جدید به حساب میآید. اینستاگرام یک رسانه نیرومند است که علاوه بر سرگرم کردن میلیونها نفر، میلیونها شغل هم راه اندازی کرده است. شغل هایی که مانند خود پدیده اینستاگرام، هیچ مشابهی در تاریخ ندارند. یکی از شغلهای پردرآمد شغل ادمینی اینستاگرام است. اما حقیقتا ادمین اینستاگرام کیست؟

ادمین اینستاگرام کیست؟1

ادمین اینستاگرام کیست؟

ادمین اینستاگرام کیست؟ هر دو کلمه ادمین و اینستاگرام فارسی نیستند. این دو، کلماتی انگلیسیند. ادمین در واقع همان Admin است. خود کلمۀ Admin شکل خلاصه و کوتاه شدۀ Administrator است. Administrator در فارسی به معنای مدیر اجرایی یا سرپرست است. پس ادمین را باید مدیر اینستاگرام ترجمه کنیم. البته کاربرد کلمه ادمین در جهان رایانه و نت تازگی ندارد. در تنظیمات همه رایانهها، تبلتها، لپتاپها و گوشیهای هوشمند با این واژه سروکار داشتهاید. از دید سازندگان این دستگاهها، هر کسی مدیر دستگاه خود است. به این ترتیب شما هم به نوعی ادمین به شمار میروید. 

وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام هم مانند مدیر یک دستگاه است. البته به جای دستگاه، وی مدیریت یک اکانت را به عهده دارد. در نتیجه هر کسی که مدیر یک اکانت اینستاگرام باشد، ادمین آن به حساب میآید. اما چرا این شغل به وجود آمد؟ مگر یک ادمین چه کاری میکند؟ اصلا چرا باید برای مدیریت یک اکانت کسی را استخدام کرد؟ فالو کردن چند نفر و پاسخگویی به چند مخاطب، اینهمه دنگ و فنگ میخواهد؟ راستش باید در جواب گفت: بله و خیر! استخدام یک ادمین بستگی به بیزینس شما دارد.

ادمین ساده! ادمین پیچیده!

اگر بیزینس خاصی ندارید و فقط عکس به اشتراک میگذارید، خودتان ادمین اینستاگرامتان هستید. برعکس شما، بعضی از بیزینسها کار خود را توسعه داده و فالوورهای زیادی جمع کرده اند. طبعا مدیریت این مجموعه شلوغ، نیاز به یک مدیر مستقل دارد. اینجاست که این بیزینس ها آگهی هایی برای استخدام ادمین اینستاگرام منتشر میکنند. بدون یک ادمین مجرب، یک بیزینس گسترده، مشتریان خود را ناراضی خواهد کرد.

یک ادمین اینستاگرام چه کار میکند؟

شاید هنوز قانع نشده باشید و بپرسید مگر یک ادمین اینستاگرام چه وظایفی دارد که حتما باید کسی را برای آن استخدام کرد؟ اگر بخواهیم دقیق حرف زده باشیم باید بگوییم که وظایف ادمین اینستاگرام به کارفرما یا مالک پیج اینستاگرام بستگی دارد. بله درست شنیدید! همیشه مدیر اینستاگرام مالک پیج اینستاگرام نیست! برخی از مدیران پیج، کارهای سادهای انجام میدهند. برخی دیگر ساعتهای زیادی از وقت خود را صرف مدیریت پیج میکنند. هر چه این وظایف بیشتر و پیچیده تر باشد، درآمد ادمین هم بیشتر است.
وظایف ادمین اینستاگرام بسته به گسترۀ کار و نوع بیزینس، کم یا زیادند. با این حال ما فرض میگیریم که ادمین ما، یک بیزینس بزرگ و شلوغ را اداره میکند. چنین ادمینی طبعا وظایف گسترده و متنوعی هم دارد. برای اینکه تصور روشنی از وظایف ادمین اینستاگرام پیدا کنید به همه وظایف شغل ادمینی اینستاگرام اشاره میکنیم:

انتشار منظم استوری و پست در اینستاگرام

انتشار منظم استوری و پست در اینستاگرام

اولین و قطعی ترین وظیفه ادمین اینستاگرام، انتشار محتوا است. این نوع انتشار باید منظم باشد. اگر یک ادمین بتواند با مهندسی زمانبندی انتشار محتوا، زمان انتشار را با تحلیلِ فالوورهای خود، معین کند، برنده است. یک پیج اینستاگرامی درست مانند تلویزیون باید ساعات پربیننده را شناسایی کند.

تولید محتوای آموزنده، سرگرم کننده و جذاب

یکی دیگر از وظایف مهم ادمین اینساگرام، تولید محتوایی است که آموزش و سرگرمی را با هم داشته باشد. از آنجا که اینستاگرام یک رسانه بصری و تصویری است، محتوای بصری، تاثیر بیشتری دارد. بهتر است که متن، مانند یک مکمل، تاثیر تصاویر و ویدیوها را تقویت کند.

هشتگهای هدفمند، کپشنهای منحصر به فرد!

بدون آشنایی با اصول هشتگ گذاری و نوشتن کپشنهای تاثیرگذار و جذاب، وظایف ادمین اینستاگرام ناتمام میمانند. با این دو مهارت، ادمین به دیده شدن پیج کمک زیادی میکند.

پاسخگویی به مخاطبان، افزایش تعامل با فالوورها!

پاسخگویی به دایرکتها و کامنتها از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام است. این کار تعامل با مخاطبان را بیشتر میکند. امروزه تعامل و ارتباط زنده با مخاطبان، یکی از ضرورویترین پایه های یک بیزینس موفق است.

افزایش فالوورها

یکی دیگر از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام، کمک به فروش محصولات و خدمات است. از چه راهی؟ از راه افزایش فالوور! هر چه تعداد فالوورها بیشتر باشد، احتمال خرید محصولات یا خدمات هم بیشتر میشود. تبدیل این فالوورها به مشتری پایدار، یک پیروزی بزرگ به شمار میرود.

مشاوره به مدیران با تجزیه و تحلیل دادههای پیج

تجزیه و تحلیل داده های پیج از وظایف اساسی ادمین اینستاگرام است. این کار دو مزیت دارد. یکی از آنها ارائه گزارش به مالک یا مالکان پیج است و دیگری، تدوین استراتژی های تبلیغاتی است. برای این تحلیلها، ابزارهای آنالیز خود اینستاگرام، بهترین وسیله برای تحلیل دادهها هستند. یکی از این ابزارها که در عین حال بهترینشان هم هست، اینستانت نام دارد. گزارش شما با کمک این ابزارها غنیتر و مستندتر میشود.

امنیت پیج

امنیت شوخی بردار نیست و مالک پیج در این زمینه قطعا سختگیر است. شما به عنوان مدیر اینستاگرام باید امنیت پیج را حفظ کنید. یک کوتاهی ساده و پیش پا افتاده ممکن است دستاورد سالها زحمت را به باد دهد.

ثبت سفارش و مدیریت منابع انسانی

در فهرست وظایف ادمین اینستاگرام، ثبت سفارش اهمیتی اساسی دارد. شما باید همه سفارشهای درخواستی را ثبت کرده و به واحدهای دیگر یعنی فروش و ارسال، اطلاع دهید. رضایت مشتری به سرعت عمل ادمین و مدیریت واحدهای گوناگون بستگی دارد.

انواع ادمین اینستاگرام

اگر بیزینس کوچک باشد، یک ادمین اینستاگرام به تنهایی از پس همه کارها برمیآید. اما وقتی بیزینس گسترده و بزرگ باشد، باید از انواع ادمین اینستاگرام حرف زد. با تخصصی شدن کارها، ادمینها هم هر کدام در یک حوزه متخصص شدند. فهرست ادمینهای متخصص طولانی است. اگر بخواهیم همه را پشت سر هم فهرست کنیم، به فهرست زیر میرسیم:

ادمین مدیریت اینستاگرام، در واقع یک هماهنگ کننده و هدایت کننده است. ادمین مدیریت مانند همه مدیران شایسته باید با ابزارهای کار خود به خوبی آشنا باشد. مدیریت یک ابزار به شناخت همه جانبه آن بستگی دارد.
اما به طور کلی وظایف یک ادمین مدیریت به شرح زیر است:
اماده سازی و انتشار محتوای پست و استوری
پاسخگویی به مخاطبان
ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطب و همکاران
برنامه ریزی و ایجاد تقویم محتوایی پیج

ادمین تولید محتوا

ادمین تولید محتوا در اینستاگرام

ادمین تولید محتوا در اینستاگرام با ادمین سناریونویسی اینستاگرام در ارتباط است. رابطه پویای این دو، به جذابیت محتواها منجر میشود.
ادمین تولید محتوا همان طور که اسمش پیداست باید با اطلاع از ترند های روز،محتوای خلاقانه در جهت رشد و پیشرفت صفحه ارائه کند
تولید محتوا در اینستاگرام به شاخه پست و استوری تقسیم می شود

ادمین ادیتور

گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است و بیشتر بر رسانه های بصری تکیه میکند. یک ادمین تدوینگر با ادیت جذاب عکسها و ویدیوهای تولید شده، مخاطبان را در رابطه دائمی با پیج نگه میدارد. هنر تدوین، جادوی تصاویر را بیشتر میکند. انتخاب یک ضرب اهنگ درست در نمایش تصاویر ویدیویی، مخاطب را به تماشای ویدیو علاقمند میکند. در تدوین، شروع ها مهمند. باید مخاطب در همان ثانیه های اول ویدیو، جذب شود.

ادمین پاسخگویی

دایرکتر اینستاگرام یا ادمین پاسخگویی، با پاسخگویی به کامنتها و دایرکت، رابطه پویای مخاطب و بیزینس را زنده نگه میدارد. پاسخگویی باید سریع، فوری و مودبانه باشد تا مخاطبان ناامید نشوند و رابطه خود را با پیج قطع نکنند.

ادمین کمپین فروش

ادمین کمپین فروش اینستاگرام همانطور که از نامش پیداست،به طور کار فروش محصولات و خدمات را مدیریت میکند.
طراحی،برنامه ریزی و اجرای یک کمپین فروش از وظایف اصلی یک کمپین منیجر است

ادمین کمپین فروش

ادمین استوری

کار ادمین استوری، اشتراک استوری ها است.یک استوریست می بایست با قدرت داستان سرایی و جریان سازی مخاطب را در استوری ها با رزومره و تخصص خود درگیر کند

ادمین تبلیغات اینستاگرام

تبیلغات، راز فروش است. هیچ فروشی بدون تبلیغات، پابرجا نمی ماند. به همین دلیل ارزش ادمین تبلیغات اینستاگرام برای یک بیزینس، زیاد است؛ البته به شرطی که در کار خود حرفه ای باشد.
بطور کلی وظیفه یک ادمین تبلیغات به شرح زیر است:
ایده پردازی و طراحی بنر تبلیغات
هماهنگی تبلیغات
اجرای تبلیغات

ادمین تعامل

وظیفه ادمین تعامل اینستاگرام بالا بردن تعاملات و بازخوردهای پیج است. تعامل مستمر با مخاطبان و فالوورها از راه گفتگوی زنده با آنها، پاسخ به کامنتها، لایک کردن و react یا reply کردن استوری مخاطبان از دیگر وظایف وی است.

4.7/5 - (10 امتیاز)
مدت زمان مطالعه: 14دقیقه
اشتراک گذاری مقاله
کپی لینک
مقالات مرتبط

مقاله ای مرتبط با این مقاله وجود ندارد!

امتیاز بدهید!

4.7/5 - (10 امتیاز)

3 پاسخ

  1. قشنگ یه دوره کامل رو تو این مقاله اوردی دمت گرم دختر زیبا👏🏻❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *